dinsdag 23 mei 2017

Hoog bezoek in de klas

Maandag bracht Anton zijn cavia's mee naar de klas. Ze mochten een bezoekje brengen omdat hij deze week droomkindje is. Ze waren heel flink! We mochten ze ook eens aaien.

Enkele wist je datje over de cavia:

Wist je dat:

  • Een cavia praat door te piepen, dit doet hij ook naar de verzorger toe.
  • Een cavia zich sterk hecht aan zijn verzorgers.
  • Je een cavia altijd extra vitamine C moet geven omdat hun lichaam dat zelf niet kan maken. 
  • Cavia’s altijd onbeperkt hooi moeten hebben. 
  • Cavia’s zich 2 a 3 keer per dag helemaal wassen .
  • Cavia's zo’n 175 keutels per dag poepen ! 
  • Een cavia zo’n 20 keer per dag plast!
  • Een cavia gemiddeld zo’n 5 a 6 jaar wordt.
  • De oudste cavia ter wereld maar liefst 14 jaar en 10 maanden werd!


























9 opmerkingen:

Stan zei

zo pluisig

samson zei

waarom heen hond?

samson zei

ik ben ook pluisig hoor

samson zei

ik ook hoor

olivia zei

ik ben ook samson

Jana zei

Het waren hele schattige cavia's, hoor, Anton!
Wat leuk dat je ze meebracht! :-)
Het was ook leuk om ze een beetje te aaien en een beetje eten te geven, heel tof!
Ik hoop dat als de cavia's later groot worden veel bijgeleerd zouden hebben van jou: Anton.

PS: wie is samson?

amandine zei



hahaha wie is er nu samson en de cavia was super grappig he



groetjes amandinex

hanne zei

stanneke we weten dat jij het bent want we kunnen het tijdstip zien
maar wel grappig zulle
het is weer niet raar dat jij dat doet wi

Olivia, Stan en samson zei

jana, ik en stan zijn samson!